MULTIDISTRIKT NORGE

Multidistriktet (MD) er et koordinerende organ for distriktene, herunder arbeidet med ungdomsutvekslingen i Rotary i Norge (Norfo).

Ungdomsutvekslingskomiteen ledes av Multi District Youth Exchange Officer (MDYEO), og består ellers av MDYEO’s stab, samt 6 distriktsansvarlige (DYEO).

MD koordinerer arbeidet og ivaretar fellesoppgaver for de ulike distriktene, samt sikrer helhetlig praksis og like rutiner i Norge.

Multidistriktets hovedoppgave og ansvar:

MDYEO er på vegne av Norfo ansvarlig for at Norfos ungdomsutvekslingskomite er kjent med RIs krav til, og gjeldende regelverk for Rotarys ungdomsutvekslingsprogram

MDYEO disponerer en stab for praktisk gjennomføring av ulike oppgaver. Stabens medlemmer oppnevnes hver for seg etter utlysing og søknad for 3 år om gangen, inngår i Norfo’s utvekslingskomite, og rapporterer til MDYEO.

MDYEO’s stab består av:

Korrespondent Afrika, Asia, Europa og Oseania